zensky-magazin.sk
Pridať do: Obľúbených, Zoznamu, Facebooku, RSS

Zdravie »

7.2.2017 - Tuesday

Aj keď väčšina ľudí jakživ o tomto bambuckom masle nepočula, horúca novinka to nie je. Od pradávna sa v rovníkovej Afrike maslo používalo ako balzam na menšie popáleniny, pri reumatických ťažkostiach, bolestiach svalov ale aj …

Čítať celý článok »
Zdravie

Zdravie je to jediné čo máme, poďme sa o neho starať.

RECEPTY

Pochutnajte si na slovenskej, ale aj medzinárodnej kuchyni

VIP

Novinky a zaujímavosti zo sveta celebrít a šoubiznisu

Lifestyle

Novinky zo sveta životného štýlu

Fashion

Svet módy je plný zvratov, poďme sa na neho pozrieť bližšie

Home » Zdravie

Ako sa vyzbrojiť proti jarnej únave

Článok napísal dňa 27.2.2014 - ThursdayŽiadny komentár

Po zime prichádza jar, niektorí sa nevedia vynadívať a tešia sa na prírodnú krásu, ktorú jar sprevádza, púčanie stromov – príroda sa zrazu prebúdza. No na strane druhej, sú ľudia, ktorí sa obávajú jari. Nie jari, ale jej sprievodnému strašiaku – jarnej únave. 

A1

O jarnej únave sa toho popísalo veľmi veľa. Niektorí hovoria, že neexistuje, iní ju pociťujú na vlastnej koži. No a niektorí sa cítime unavene už teraz. Príčiny sú veľmi jednoduché – nesprávna životospráva, nedostatok vitamínov, nesprávne dodržiavanie pitného režimu, nedostatok pohybu a cvičenia. Všetko sa dá včas napraviť. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, aby ste sa cítili fit a vyformovali si postavu po akej túžite.

Pitný režim

Pitný režim je jeden z najdôležitejších faktorov, ktorý by sme mali dodržiavať. A to či už sedíme v práci, v škole, oddychujeme alebo športujeme. Pitný režim je pre náš organizmus veľmi dôležitý. Viac dôležitý ako si vieme predstaviť a ako mu pripisujeme dôležitosť v zmysle jeho zanedbávania. Pravidelné pitie dostatočného množstva tekutín je aj podpora pre naše chudnutie. Ak budete piť pravidelne každú hodinu, váš metabolizmus začne pracovať rýchlejšie. Pri pitnom režime je potrebné dodržiavať zásadu a to piť v malých množstvách. Pri veľkom množstve vypitia vody naraz sa z tela odplavujú aj potrebné minerály. Optimálne množstvo je vypiť 20 decových pohárov vody, čo je v prepočte 2 litre vody denne. Stále píšeme o minerálnych vodách, ak pijeme vody s pridaním cukru, vtedy už hovoríme o jedle.

Aminokyseliny

V prípade ak máte záujem sa o svoje telo starať, nemali by ste zabúdať na aminokyseliny. Najmä vtedy, ak si telo formujete. Aminokyseliny sú stavebné kamene všetkých proteínov. Proteín je zložený z pospájaných aminokyselín, ktoré sú spojené polypeptickým reťazcom. Polypeptický reťazec je pospájaný stovkami aminokyselín. To sú základné a dôležité informácie pre vyformovanie postavy a svalovej hmoty. Pri cvičení sú veľmi dôležité. Ich výhodou je, že sú ľahko stráviteľné.

Cvičenie s glutamínom

Glutamín je druh neesenciálnej aminokyseliny, ktorá zvyšuje silový výkon a dochádza k nárastu svalovej hmoty. Glutamín taktiež napomáha predchádzať pretrénovaniu. Dá sa využiť pri všetkých druhoch záťaže. Tak bojujte proti jarnej únave cvičením!

foto zdroj: Marmel Creative - Arts Factory
Tags:

Nechaj komentár!

Pridajte svoj ​​komentár nižšie, alebo trackback z vašich vlastných stránok. Môžete si tiež Comments Feed RSS.

Držte sa témy. Žiadny spam.

Môžeš použiť tieto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto stránka podporuje Gravatar. Ak chcete získať svoj ​​vlastný celosvetovo uznávaný-avatar, zaregistrujte sa na Gravatar.