zensky-magazin.sk
Pridať do: Obľúbených, Zoznamu, Facebooku, RSS

Zdravie »

7.2.2017 - Tuesday

Aj keď väčšina ľudí jakživ o tomto bambuckom masle nepočula, horúca novinka to nie je. Od pradávna sa v rovníkovej Afrike maslo používalo ako balzam na menšie popáleniny, pri reumatických ťažkostiach, bolestiach svalov ale aj …

Čítať celý článok »
Zdravie

Zdravie je to jediné čo máme, poďme sa o neho starať.

RECEPTY

Pochutnajte si na slovenskej, ale aj medzinárodnej kuchyni

VIP

Novinky a zaujímavosti zo sveta celebrít a šoubiznisu

Lifestyle

Novinky zo sveta životného štýlu

Fashion

Svet módy je plný zvratov, poďme sa na neho pozrieť bližšie

Home » Zdravie

4 tipy pre zdravý spánok

Článok napísal dňa 5.4.2015 - SundayŽiadny komentár

Dobrý spánok je základom úspešnej regenerácie tela. To, či ste sa v noci dobre vyspali, ovplyvňuje vašu energiu aj náladu nasledujúci deň. V spánku telo taktiež spaľuje kalórie, a keď sa dobre nevyspíme, máme tendenciu na druhý deň viac jesť. Čo môžeme urobiť pre to, aby sme túto dôležitú časť nášho biorytmu čo najviac skvalitnili? Prinášame vám zopár tipov ako na to.

  • Kvalitná posteľ – základ regenerácie

V prvom rade netreba nikdy zanedbať kúpu postele. Je to jeden z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcim zdravý spánok. Nebojte sa investovať a kúpiť si skutočne kvalitnú. Trávite v nej každú noc, ležanie v nej by pre vás malo byť príjemné a uvoľňujúce. S posteľou súvisí aj dobrý matrac. Ideálne by nemal byť ani príliš mäkký, ani tvrdý – oba extrémy škodia vašej chrbtici.

Ak sa vám nechce behať po obchodoch s nábytkom, z bohatej ponuky spální, postelí i matracov si môžete vybrať aj na eshope mt-nabytok.sk. Ušetríte si čas, ktorý môžete venovať rodine alebo práve kvalitnému spánku. Nájdete tam už kompletné spálňové zostavy s nočným stolíkom a komodou, akou je napríklad spálňa Pikolo, i jednotlivé manželské a samostatné postele.

10969-manzelska-postel-z-masivu-krein

  • Ani horúco, ani chladno

Mnoho z vás si hlavne v zime pred spaním v spálni poriadne zakúri. Aby vám v noci nebolo zima a lepšie sa vám spalo. Prekvapivo to však nemusí byť úplne najlepšie riešenie. Výskumy ukazujú, že najideálnejšia teplota pre dobrý spánok je okolo 19- 20°C. Prekurovanie spální v zime teda v skutočnosti kvalitnému spánku neprospieva. V lete naopak pomôže pootvorené okno, ktorým sa izby dostane čerstvý vzduch.

  • Láska prechádza cez žalúdok, spánok nie

Aby ste nemali zlé sny a vaše telo sa za tých 7-8 hodín skutočne zregenerovalo, nemali by ste ísť spať s plným žalúdkom. Ideálne je minimálne 2 hodiny pred spaním nejesť. Prečo? Ísť spať s plným žalúdkom je zlé z viacerých dôvodov. Telo nestihne prijatú potravu spracovať a skôr ho uloží v podobe tuku. Taktiež tým znižujete hodnotu spánku – telo sa nemôže úplne uvoľniť, lebo ešte stále pracuje na rozložení a uskladnení vašej neskorej večere.

  • Vypnite televíziu a počítač

Venujte sa hodinu pred spaním radšej čítaniu knihy alebo svojim blízkym. Jasné svetlo televízora či monitora totiž potláča tvorbu melatonínu – spánkového hormónu. Sledovaním napínavého alebo strašidelného filmu si s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobíte zlé sny a prerušovaný spánok, to isté platí aj o práci na počítači do neskorej noci. Nechajte oddýchnuť aj svoj mozog a oči.

zdroj foto: mt-nabytok.sk
Tags:

Nechaj komentár!

Pridajte svoj ​​komentár nižšie, alebo trackback z vašich vlastných stránok. Môžete si tiež Comments Feed RSS.

Držte sa témy. Žiadny spam.

Môžeš použiť tieto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto stránka podporuje Gravatar. Ak chcete získať svoj ​​vlastný celosvetovo uznávaný-avatar, zaregistrujte sa na Gravatar.